Să devii necesar, de referință, căutat și dorit. Pentru asta cel mai probabil e nevoie de mai mult decât de o îmbrățișare și o strângere de mână. Sau de-o reclamă și-o promoție.

Varianta ușoară, la îndemână și cu rezultate vizibile rapid, când vine vorba de promovare, nu e neapărat și sustenabilă. Dăm scroll după scroll, dezactivăm funcția de “autoplay” și apăsăm mereu pe “skip ad”. Și atunci? Ce rămâne?

Nevoia de informație, de valoare adăugată care să ne seducă, să reprezinte un beneficiu.

În cazul unei nevoi imediate (foame, durere,) scotocim rapid în sertarele creierului și facem match cu oferta. Alegem rațional dacă pe raft nu avem un mesaj emoțional. Dar într-un context în care criteriile sunt din ce în ce mai multe și mai nișate ( să fie bio, cu ambalaj eco-friendly, fără hormoni, fără aditivi, la un preț bun… etc) emoționalul decide. Iar acesta din urmă înseamnă o relație între brand și client. Fie că vorbim de rafturi reale, online sau servicii.

În cazul unei nevoi care nu necesită neapărat un impuls ( beauty, fashion, imobiliare, mobilier) am învățat să căutăm. Pentru că dintre sutele, poate miile de oferte nu o vrem decât pe cea mai bună dintre ele. Iar cea mai bună variantă este în primul rând cea recomandată de cei investiți cu încredere. Și cea propusă de cei care ne oferă ceva în plus.

Care e acel cârlig? De cele mai multe ori nu e vorba, din nou, de vreo ofertă bombă sau de “2 +1” ci de atenție și relație.

Iar relația, ca orice relație se construiește sau se pierde în timp. În acel timp în care  putem fi seduși și abandonați de un brand, pentru ca altul poate să ne țină într-o dinamică care să ne placă, să ne folosească. Fie că ne oferă o zonă de divertisment, de informație, de curiozitate, de networking,  acest tip de valoare adăugată înseamnă un conținut de calitate. Video, articole, evenimente, experiențe, networking, toate se transformă în contexte care potențează produsul. Îl transformă din bun în dătător de dependență, din dezirabil în necesar, din „moft” în „must-have”. 

Senzaționalul e doar un agațament de moment, un one-night stand care ne dă iluzia că vom primi mai mult. Dar cu adevărat „mai mult” primim atunci când interacționăm în mod constant, autentic și în limbajul cunoscut. 

Iar dacă tu, din rolul de client îți dorești o relație de durată, din rolul tău de brand-owner ce oferi?