De ce să plătești pentru o idee? Sau chiar două-trei? Mai ales atunci când vine vorba de ceva atât de simplu cum ar fi un nume pentru afacerea ta, un slogan, o idee de promovare aliniată unei strategii de marketing.
Ideea nu e neapărat să fie măreață, genială, sau să fie demnă de vreun Nobel. Ideea e nevoie să fie în acord cu obiectivele, motivele, dorințele și putințele. Căci poți să vrei dar să nu ai putința și viceversa.

Ideea răsare de undeva și duce altundeva. Iar în momentul în care ideea îți aduce plus-valoare, atunci ea este un produs. Nu-l vezi, nu-l simți și nici nu are gust, dar te entuziasmează.
Dătăttorii de idei au tendința de a le produce și emite cu destul de mult entuziasm și credibilitate, livrând astfel clientului una sau mai multe bule teoretice. Pe care, EL- Clientul nu le poziționează pe o scară de valoare decât dacă sunt ambalate în ppt-uri sau promit KPI-uri.
La momentul acesta, când clientul pleacă cu o idee luată-n dar, e o loose-loose situation.

“Păi cum? Câștigă clientul, că a primit o idee gratis!”. Mno!
Clientul pleacă cu o idee și cu întrebarea mocnită “și ce fac acum cu ea?”. Căci ea, ideea, nu are valoare în afara unui context de strategie, nu funcționează dacă nu cunoști mai multe date ale online-ului, offline-ului, publicațiilor și oamenilor cărora te adresezi. Mai e și partea cu implementarea- o moșești, o naști și o crești după reguli de parenting care să ți se potrivească.

În lipsă de strategie, viziune, implementare, experiență, ideea măreață e doar epic fail. De unde, frustrare de ambele părți.

Dacă ești un business mic-mic ce nu își permite încă prețuri de agenție și niște minioni creativi care să livreze, atunci fii onest, autentic și folosește-te de asta pentru a crește. Fă un research, rezumă-te la ceea ce îți este la îndemână, și caută să de dezvolți încet. Cam ca atunci când înveți să mergi. Durează puțin.

Dacă ești un business mediu, mare sau gigant, să alegi namingul după sugestiile de pe un grup de facebook, bugetul de SEO după recomandările prietenului din Italia și contentul scris de secretară, înseamnă că îți minimizezi singur și importanța și eficiența.

Restul …e marketing și comunicare. Cu sens!