În universul “cu dichis” Oana Sofron știe să ia lucrurile așa cum vin, bazându-se pe intuiție. Starea de urgență a fost momentul perfect să investească într-un proiect pe care îl ținea în stand-by de ani buni, să se împrietenească cu online-ul și să continue un business local, cu parteneri locali, chiar și în umbra grea a marilor retaileri.
Când ai simțit că urmează o schimbare?
Cred că am simțit de vreun an nevoia de schimbare și faptul că urmează să se întâmple ceva. Am avut constant tendința de a mișca lucrurile altfel dar fără să intuiesc direcția exactă, iar atunci când s-a decretat starea de urgență am simțit că e contextul și prilejul să acționez.Și am înțeles și cum.
Cum v-ați păstrat clienții?
Când a început criza noi am început să facem livrări, așa că am putut să le oferim în continuare produsele necesare, ceea ce a fost un mare avantaj. Mai ales în prima fază, când bătaia era pe alimente de bază, drojdie, făină și clienții noștri și-au făcut provizii. Iar acum, zicem noi, e ca în sezonul cald. Vârful vânzărilor este de obicei în perioada rece și în posturile creștinești, așa că acum e ca într-o lună slabă de vară.
Am văzut, în schimb, că “Ceva cu dichis” a devenit foarte vizibil.
Da, am avut timp să mă ocup de celălalt brand al nostru, “Ceva cu Dichis”. Am găsit și un atelier de croitorie care nu mai avea ce să lucreze așa că am putut să scot pe piață kimonourile, pijamalele și urmează și hainele de casă.
Făceam deja lenjerii de pat imprimate manual și naproane, dar partea asta de “îmbrăcăminte pentru acasă” e un proiect pe care îl am în minte de vreo 8 ani și acum pare că i-a venit momentul. Am avut timp să mă ocup de el acum și a crescut.
V-ați mutat în online?
Am început să lucrăm la site, ceea ce iarăși stătea pe listă de proiecte de ceva timp. Pentru mine e foartă importantă experiența magazinului și contactul direct cu clientul, faptul că îl pot consilia, că omul poate să guste, să vadă, să simtă. Experiență care se pierde în online, dar încercăm să ne obișnuim cu ideea și să ne adaptăm.
Ați simțit că ați pierdut în fața hipermarketurilor în această perioadă?
Într-adevăr, supermarketurile și hipermarketurile ne cam omoară. În general e comod să cumperi totul din același loc și să renunți la a mai merge într-un alt magazin. Dar în perioada asta s-a accentuat fenomentul, mai ales că mulți nu știau că puteau comanda online la noi sau că livrăm la domociliu. Dar suntem recunoscători că avem clienți care ne apreciază produsele și au ales și în timpul stării de urgență să se aprovizioneze de la noi.
Cum a fost la nivel personal perioada asta, ce te-a învățat?
M-a învățat să-mi prioritizez mai bine lucrurile în care îmi investesc energia, să fiu mai atentă la ce e cu adevărat important. M-am bucurat foarte mult să petrec mai mult timp cu copii, să fiu mai conștientă de cum îmi direcționez eforturile și am învățat să fiu mai adunată, mai prezentă și să încetinesc un pic ritmul.
Am realizat că alergam prea mult, prea pe repede înainte, cu multe chestii de făcut. Când a venit izolarea am simțit-o ca prilej de a lua o pauză. Una reală.
Fiind un antreprenor care promovează simplitatea și naturalul, cum ai perceput contextul social creat?
Cred că s-a văzut că în perioada asta că oamenii chiar s-au întors către natural și natură. Faptul că nu au mai putut să iasă și să socializeze a întărit nevoia de întoarcere către sine. Noi promovăm dintotdeauna firescul, sănătatea și bunătățile naturii, abordarea holistică a vieții. Adică toate care au avut și au și mai mult sens în această perioadă.
În continuare depinde de fiecare dintre noi cât se va păstra din această perspectivă la nivel de societate, cât va cultiva fiecare dintre noi în așa fel încât să vedem o schimbare de ansamblu. Unii vor șterge cu buretele și vor reveni la vechile obiceiuri.
Cum arată viitorul pentru voi?
Sigur vom urca Băcănia în online și vom testa să vedem cum reacționează clienții. Am avut și avem multe cereri din afara orașului, iar în lipsa site-ului am mers în timpul stării de urgență pe varianta de tabel cu produse. O vreme vom îmbina în paralel online-ul cu offline-ul, iar dacă oamenii ne vor cumpăra de pe site, cred că vom păstra doar un singur magazin.
Cât privește Ceva cu Dichis, este ceea ce mă pasionează acum. Și cred că e direcția în care simt că trebuie să lucrez, să construiesc o poziționare clară și produse care să mă reprezinte. “Ceva cu Dichis” iese din sufletul meu și nu mai poate să stea.
Acest interviu face parte in proiectul Dincolo de Mască, o inițiativă de documentare a realității locale, după ridicarea stării de urgență.
Echipa de proiect : Concept și condei- Oranjeria, Video: CineformaStudio, Foto : Sysphotodesign, Promovare Social-Media- Marva Business Solutions, susținut de Fundația comunitară Bacău.
Credit Foto: Sysphotodesign